CURAHAN HATI IBU


Click here for Myspace Layouts

Isnin, 7 Jun 2010

BERIADAH DI TASIK PERMAISURI, BANDAR TUN RAZAK

Anak-anakku berdua cukup suka pergi di Taman Tasik Permaisuri, di Bandar Tun Razak, Kuala Lumpur.  Kami sering ke sana apabila hujung minggu, itupun jika tidak hari hujan dan aku berkelapangan untuk membawa mereka ke sana.  Tempat permainannya agak besar, dan tidak perlu berebut-rebut untuk bermain dengan peralatan di situ.  Aku juga suka pergi ke sana kerana ada jualan buah sengkuang yang dipotong nipis kemudian di atasnya diletakkan sos merah, kemudian ditabur dengan kacang tumbuk. 
Apabila sampai sahaja di sana, pasti aku akan membelinya dan anak-anakku pula suka membeli ais krim.  Setelah selesai makan, barulah anak-anakku pergi bermain-main di sekitar taman itu.  Sekiranya aku memakai pakaian yang bersesuaian untuk berjogging aku akan berjoging dahulu bersama mereka sebelum mereka bermain-main.
Memandangkan cerita kehilangan budak akhir-akhir ini kerap benar keluar dalam surat khabar, sebagai seorang ibu, menyebabkan aku menjadi takut untuk membiarkan anak-anakku bermain sendirian.  Mataku akan sentiasa mengekori di mana anak-anakku bermain.  Kadang kala rasa letih juga dan pening kepalaku kerana mataku asyik mengikuti mereka sepanjang masa.  Jika kelibat mereka tidak kelihatan, mataku mula melilau mencari mereka.  Mulalah aku mencari warna baju yang dipakai oleh anak-anakku untuk memudahkan aku mengesannya.
Apabila jam hampir menunjukkan pukul 7.00 malam, aku memberi isyarat kepada anak-anakku untuk pulang.  Kadang kala mereka membantah juga kerana tidak puas bermain, semasa kami sampai di taman itu pun sudah pukul 5.30 petang.  Setelah puas ku pujuk akhirnya mereka pun ikut juga akhirnya....

Tiada ulasan: